duminică, 27 ianuarie 2008

"Curtea Constituţională a României" Decizii, hotărâri ş.a.... copii site-ul oficial,

NEWS:azi 07-02-2008,Curtea Constituţională a constatat existenţa unui conflict juridic de natură constituţională între Guvern şi Preşedintele României, în legătură cu numirea doamnei Norica Nicolai în funcţia de ministru al Justiţiei şi a decis că, în exercitarea atribuţiilor prevăzute de art.85 alin.(2) din Constituţie, 1.preşedintele României poate refuza, o singură dată, motivat, propunerea primului-ministru de numire a unei persoane în funcţia vacantă de ministru. 2.De asemenea, Curtea a decis că primul-ministru este obligat să propună o altă persoană pentru această funcţia de ministru al Justiţiei, se arată într-un comunicat al CCR .Decizia Curţii este definitivă şi general obligatorie şi va fi comunicată preşedintelui României şi primului-ministru, urmând a fi apoi publicată în Monitorul Oficial al României."Opinia mea: Premierul poate numi pe cine doreste! Presedintele nu are drept de veto la propunerea pe care o face Primul Ministru, dar are dreptul de a refuza confirmarea acestuia pe motive....(vezi Lege 115/1999) nu indeplineste conditiile legale pentru exercitarea functiei de membru al Guvernului.referitor la "o singura data" Presedintele refuza morivat propunerea primului ministru! premierul revine cu alt nume cu alta propunere......presedintele poate refuza propunerea iar o singura data motivat REPETITIA de refuz v-a continua pana cand premireul si presedintele vor cadea (or fi) deacord asupra unei persoane desemnate. cu alte cuvinte: Premierul propune Presedintele decide, asta e opinia mea !"
Decizii, hotărâri ş.a. pentru politicieniiiiii..., analistiiiiii....., moderatoriiiii......, care vin la televizor si spun lucruri traznite! indreptar, cine nu vrea nici acum sa creada....! sa intre pe site-ul oficial

Decizie nr. 356/2007

din 05/04/2007

Asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala dintre Presedintele Romaniei si Guvernul Romaniei, formulata de primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu

Publicat in MOF nr. 322 - 14/05/2007

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 322 din 14/05/2007

CURTEA CONSTITUTIONALA

In numele legii

D E C I D E:

Constata ca refuzul Presedintelui Romaniei de a numi un membru al Guvernului la propunerea primului-ministru a declansat un conflict juridic de natura constitutionala, care a incetat sa mai subziste ca urmare a emiterii decretelor prezidentiale nr. 193/12 martie 2007, 237/22 martie 2007 si 379/4 aprilie 2007.

In exercitarea atributiilor prevazute de art. 85 alin. (2) din Constitutie, Presedintele Romaniei nu are un drept de veto, dar poate cere primului-ministru sa renunte la propunerea facuta, atunci cand constata ca persoana propusa nu indeplineste conditiile legale pentru exercitarea functiei de membru al Guvernului.

Definitiva.

Decizia se comunica Presedintelui Romaniei si primului-ministru si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Dezbaterea a avut loc la data de 5 aprilie 2007 si la aceasta au participat: Ioan Vida, presedinte, Nicolae Cochinescu, Acsinte Gaspar, Kozsokar Gabor, Petre Ninosu, Ion Predescu, Serban Viorel Stanoiu, Tudorel Toader, judecatori.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
( clic aici citeste mai mult Motivare, norme) exp. din motivare: Procedurile realizate de comisiile permanente parlamentare privind corespunderea candidatului pentru functia propusa, in cazurile alin. (1) si (3) trebuie avute in vedere de Presedintele Romaniei, in cazul remanierii guvernamentale prevazute de alin. (2) al aceluiasi art. 85 si pe aceste temeiuri Presedintele Romaniei are indreptatirea de a verifica corespunderea candidatului pentru functia propusa, in raport de aceleasi conditionari-criterii mentionate anterior si poate solicita motivat o alta propunere din partea primului-ministru.

- In toate cele trei ipoteze ale art. 85, primul-ministru face propunerea de candidat pentru functia de ministru si rezolvarea acesteia se face in conditiile mentionate anterior.

- Curtea mai constata ca, dupa cum Parlamentul nu exercita un drept de veto, ci o activitate de verificare a indeplinirii conditiilor de corespundere in functie, tot astfel nici Presedintele Romaniei nu are drept de veto fata de propunerea primului-ministru, ci are dreptul de a verifica corespunderea pentru functie a candidatului si poate cere primului-ministru o alta propunere de candidat la functie. In toate cazurile respingerea candidaturii trebuie sa fie motivata.


Decizie nr. 1133/2007

din 27/11/2007

CURTEA CONSTITUTIONALA

In numele legii

D E C I D E:

1. Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata direct de Avocatul Poporului, in temeiul art. 146 lit. d) teza a doua din Constitutie si constata ca art. 16 din Legea nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/2007 pentru modificarea Legii nr. 115/1999 sunt neconstitutionale.

2. Respinge, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 23 alin. (2) si (3) din Legea nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala.

3. Respinge, ca neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, art. 23 alin. (1) si ale art. 24 din Legea nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala.

Definitiva si general obligatorie.

Pronuntata in sedinta publica din data de 27 noiembrie 2007.

PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

prof. Univ. Dr. IOAN VIDA ( clic aici citeste mai mult Motivare, norme)


Art. 109 din Constitutia Romaniei, Legea nr.115/1999

(1) Guvernul raspunde politic numai în fata Parlamentului pentru întreaga sa activitate. Fiecare membru al Guvernului raspunde politic solidar cu ceilalti membri pentru activitatea Guvernului si pentru actele acestuia.

(2) Numai Camera Deputatilor, Senatul si Presedintele României au dreptul sa ceara urmarirea penala a membrilor Guvernului pentru faptele savârsite în exercitiul functiei lor. Daca s-a cerut urmarirea penala, Presedintele României poate dispune suspendarea acestora din functie. Trimiterea în judecata a unui membru al Guvernului atrage suspendarea lui din functie. Competenta de judecata apartine Înaltei Curti de Casatie si Justitie.

(3) Cazurile de raspundere si pedepsele aplicabile membrilor Guvernului sunt reglementate printr-o lege privind responsabilitatea ministeriala.

Lege nr. 115/1999

din 28/06/1999

Privind responsabilitatea ministeriala

Publicat in MOF nr. 300 - 28/06/1999

Republicare 1 MOF nr. 334 - 20/05/2002

Versiune consolidata in 27/04/2004

Versiune consolidata in 04/02/2005

Versiune consolidata in 18/04/2005

Republicare 2 MOF nr. 200 - 23/03/2007

Versiune consolidata in 04/10/2007

Versiune consolidata in 12/12/2007

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 200 din 23/03/2007

Actul a intrat in vigoare la data de 26 martie 2007

Atacat prin Decizie nr. 1133/2007 in data de 12 decembrie 2007

Art. 18. - Daca una dintre cele doua Camere ale Parlamentului sau Presedintele Romaniei a cerut urmarirea penala, dosarul cauzei se trimite, de indata, ministrului justitiei sau, dupa caz, primului-ministru pentru a proceda potrivit legii.

Atacat prin Decizie nr. 1133/2007 in data de 12 decembrie 2007
Art. 20. - In cazul in care s-a cerut urmarirea penala impotriva unui membru al Guvernului, Presedintele Romaniei poate dispune suspendarea acestuia din functie. sursa:site-ul oficial

( clic aici citeste mai mult Motivare, norme)

Niciun comentariu: